Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2009

Εκκλησία, καρναβάλι και υποκρισία...

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, ο κλήρος ξεσηκώνεται εναντίον του καρναβαλιού. Μύδροι εξαπαλύονται από τους άμβωνες! Αναθεματισμοί και φοβέρες στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο της Εκκλησίας! Κόλαση και αιώνια τιμωρία για τους καρναβαλιστές και όσους ακόμα τους παρακολουθούν.
Δεν θα το σχολίαζα καθόλου. Τι να σχολιάσεις άλλωστε και πόσο; Αφορμή μου έδωσε ένα εξώδικο που δημοσίευσε εφημερίδα των Πατρών το οποίο εξώδικο κατέθεσε εναντίον του Δήμου Πατρέων κάποιος θρησκευτικός σύλλογος ονόματι "Αγιος Μάρκος ο Ευγενικός".

"Βάναυση προσβολή θρησκευτικού αισθήματος". Έτσι εκλαμβάνουν το άρμα που σατιρίζει τον ηγούμενο Εφραίμ και την Ιερά Μονή Βατοπεδίου τα μέλη του χριστιανικού συλλόγου "Αγιος Μάρκος ο Ευγενικός" που απέστειλαν και το σχετικό εξώδικο στον Δήμο Πατρέων, ζητώντας το άρμα να αποσυρθεί, με την δικαιολογία ότι γελοποιείται η Ορθόδοξος εκκλησία.
Το κείμενο του εξωδίκου, το οπο
ίο και φέρει ημερομηνία 5/2/2009, καλεί τον Δήμο Πατρέων να μην επιτρέψει την παρέλαση του άρματος και πως ειδάλλως… τα μέλη του συλλόγου επιφυλάσσονται παντός νομίμου δικαιώματος.
«Προσβάλλεται βάναυσα το θρσηκευτικό μας συναίσθημα, καθόσον πληροφορούμαστε καθημερινά από τον ημερήσιο τοπικό Τύπο αλλά
και από τα ΜΜΕ - και όχι μόνο τα τοπικά - ότι στις καρναβαλικές εκδηλώσεις εφέτος, μεταξύ των αρμάτων που παρελαύνουν, θα υπάρχει και ένα τουλάχιστον άρμα που διασύρεται και γελοιοποιείται η Ορθόδοξος Εκκλησία», αναφέρει μεταξύ άλλων το εξώδικο που έφτασε στα γραφεία του Δήμου Πατρέων.
Από την πλευρά του, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Αλέξης Σκαρμέας, δεν μπορούσε να κρύψει τον εκνευρισμό του για το γεγονός ότι το θέμα συντηρείται την στιγμή που ο Δήμος Πατρέων έχει ξεκαθαρίσει την θέση του, εκφράζοντας για μια ακόμη φορά την απορία του για τον θόρυβο που προκλήθηκε.
«Η σάτιρα κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Σαν θεατής – και όχι σαν Αντιδήμαρχος – θα σας πω τον τρόπο με τον οποίο εκλαμβάνω την σάτιρ
α στο συγκεκριμένο άρμα: Δεν σατιρίζεται ο θεσμός, αλλά το πρόσωπο και οι πολιτικές διαστάσεις του θέματος. Ποτέ δεν θα επιτρέπαμε, ως Δημοτική Αρχή, να σατιριστεί ο θεσμός», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Σκαρμέας.
Μ
άλιστα, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, ερωτώμενος στο κατά πόσον πλέον ο Δήμος σκέπτεται να μην επιτρέψει την παρέλαση του άρματος για να μην δυναμιτιστεί το κλίμα, έδειξε κατηγορηματικός.
«Για εμάς δεν υπάρχει θέμα. Το άρμα θα παρελάσει κανονικά. Αν είναι δυνατόν, ο ηγούμενος της Μονής Βατοπεδίου όλον αυτόν τον καιρό είναι αντικείμενο σάτιρας σε επιθεωρήσεις, εκπομπές και σκίτσα. Το συνεργείο του Καρναβαλικού Εργαστηρίου χρησιμοποίησε σκίτσο ως πρότυπο για να φτάξει το άρμα. Δηλαδή τότε τους σκα
νδάλιζε και τώρα όχι;», κατέληξε ο κ. Σκαρμέας

http://www.patranews.gr/news.asp?ID=11404

καθώς και σχόλια που διάβασα σε κάποιο φόρουμ από κάποιον που υπογράφει με το όνομα "Ερχεται και τις δύναται" όπου με τεράστια κόκκινα γράμματα γράφει:

"Θα καεί το άρμα με το ομοίωμα που βλασφημεί το μοναχικό σχήμα. Αλλοιώς θα λειτουργήσει ο πνευματικός νόμος!"

"Η φωτιά αναμεμειγμένη με κλαυθμό! Ουαί, ουαί, ουαί!"

Ουαί τοις ηλιθίοις λέω εγώ!

Είναι δυνατόν η θρησκεία να κάνει τους ανθρώπους τόσο ηλίθιους ή είναι από τη φύση τους ορισμένοι, να ευθύνεται δλδ κάποιο "θρησκευτικό" γονίδιο, που τους κάνει να πιστεύουν άκριτα ό,τι βλακεία τους σερβίρουν!
Από πότε ένας καλόγερος είναι η "Εκκλησία"; Το άρμα του καρνάβαλου θα ρεζιλέψει την Εκκλησία και όχι τα καμώματα των στελεχών της; Πρόσφατα είναι ακόμη στη μνήμη του λαού τα όσα είχαν δει το φως της δημοσιοτητας για τις πομπές τους, εκτός της Βατοπεδιάδας. Δεν ρεζιλεύονται όταν μητροπολίτης συμβουλεύει τον νεαρό να χρησιμοποιεί μπόλικη βαζελίνη ώστε να μην πονούν οι αιμορροΐδες του κατά την πράξη; Οταν ο ίδιος μητροπολίτης διαθέτει στην άκρη κάμποσα δις για τα γεράματά του, βίλες και πισίνες που τα απέκτησε λέει, στα σαράντα χρόνια που είνα κληρικός και που τελικά κατέληξε στη φυλακή; Δεν ρεζιλεύουν την Εκκλησία τα καμώματα του Πειραιώς Καλίνικου που ρίχνονταν στον ψάλτη και τελικά ανγκάστηκε σε παραίτηση λόγω "υγείας" ξαφνικά και για τον οποίο βγήκε στη φόρα η συνομιλία του Μουλατσιώτη με κάποιον επίσκοπο Παρθένιο που τον σχολίαζαν ότι δεν έχει περιθώριο να καθαρίσει το όνομά του και θα πεθάνει "με τη ρετσινιά του πούστη"; Δεν ρεζιλεύουν την Εκκλησία όταν οι μητροπολίτες προσφωνούν ο ένας τον άλλον με "καλλιτεχνικά" ονόματα όπως Μπέμπα Μπλανς, Φωφώ, Σουλτάνα, Τζένη, Παλομα κλπ κλπ; Ούτε τα καμώματα του ιδιαίτερου βοηθού του μακαρίτη Χριστοδουλου ονόματι, αν θυμάμαι καλα Κωλοσούσης που τελικά πέταξε τα ράσα και έγινε μόδιστρος στο Παρίσι; Ούτε η απλειστία των Εφραίμ-Αρσένιου και τώρα του Ανθιμου;
Το άρμα του καρνάβαλου σας πείραξε; ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ, ειδικά Φαρισαίοι, συνέχεια αυτών είστε....

7 σχόλια:

  1. Μελ, το χρήμα πολλοί εμίσησαν (λέμε τώρα), την εξουσία ουδείς.... Εξουσία αποτελεί η Εκκλησία στην παρεμβατική μορφή της και αυτάρεσκα διεκδικεί τα όσα ως δίκαιά της ονομάζει. Θα βάλλει κατά ριπάς με τα μυδραλιοβόλα της κατά πιστών κι απίστων ξεχνώντας το σοφό λογοπαίγνιο με τη γυναίκα του Καίσαρα. Η Εκκλησία στην προκειμένη ούτε τίμια είναι ούτε τίμια δείχνει. Και οι ελάχιστες εξαιρέσεις δεν αρκούν για να σώσουν το δάσος που καίγεται, κάηκε βασικά...

    Η Εκκλησία έγινε το τέρας που καταδίωκε. Τα όσα κατηγορούσε και κατηγορεί τα έκανε κτήμα της κι όπως αυτά κινείται. Το χρήμα κινεί αυτόν τον τεράστιο οργανισμό, αυτή την εταιρία που έχει στη διάθεσή της μια απίστευτα μεγάλη οικονομική δεξαμενή που θα ζήλευε και το κράτος. Κάθε πολίτης θα αντιδράσει για την όποια οικονομική αφαίμαξη, για κάθε νέο φόρο. Οι εισπρακτικές έξοδοι των ιερών και θαυματουργών εικόνων, των ιερών λειψάνων των αγίων που για αιώνες ταλαιπωρούν έχοντας τα κατακρεουργημένα μέλη των σε κοινή θέα, αποτελούν το μετοχικό κεφάλαιο της Εκκλησίας και οι πιστοί συρρέουν κατά χιλιάδες να τα ασημώσουν χωρίς δεύτερη κουβέντα. Οι "Αγιοι" Ιεράρχες να μαλλιοτραβιούνται για την τύχη των πλουσίων μητροπόλεων, η Ελλάδα να μοιράζεται σε Παλαιές και Νέες Χώρες στην αρένα που κονταροχτυπιούνται Πατριαρχείο και Ελλαδική Εκκλησία, προς τέρψιν των κουμπάρων. Οικογένειες άπορες να πετιούνται έξω από τα σπίτια τους ή να κατάσχονται τα τελευταία επειδή αποτελούν λέει τμήμα εκκλησιαστικής περιουσίας ή γιατί από πίσω κρύβονται χρυσόβουλα ή φιρμάνια κατακτητών...

    Το έχω ξαναγράψει, δε θα βαρεθώ να το λέω... Τα όσα βρόντηξε ο Ιούδας, τα μάζεψαν ετούτοι και τα φυλάνε με στοργή...

    Αιδώς?

    Χέστηκαν. Αλί σε μας τους άπιστους που δε θα δούμε Παράδεισο με όσα γράφουμε ή σκεφτόμαστε...

    Αλλά ξέρεις κάτι? Κι αν ο Παράδεισος (αυτών) για μας χαθεί, η Κόλαση προσμένει. Και είναι σαφώς πιο φιλόξενη από τον Παράδεισο των κατ' επίφαση "Αγίων" Ιεραρχών...

    Τέσπα, μη συνεχίσω θα τα πάρω στο κρανίο...

    ..εδώ κατέκλεψαν όλη την Ελλάδα, το καρναβάλι τους πείραξε...

    ...οι καρνάβαλοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τέκνον μου Μελ, ερωτάς:

    "Από πότε ένας καλόγερος είναι η "Εκκλησία";

    Δεδομένης της ευσεβείας με την οποίαν υποβάλλεις την ερώτηση, σου απαντώ (ως ειδικός) επί των εκκλησιαστικών :

    Ασφαλώς και ένας καλόγερος δεν είναι η Εκκλησία (όπως λέμε "Ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη").

    Διότι, για να πούμε και του στραβού το δίκιο, ο εν λόγω καλόγερος (για λόγους τακτ θα τον αποκαλώ "ο μοναχός"), μόνο μοναχός του δεν είναι, υπό την έννοια ότι επροηγήθησαν άλλοι, χιλιάδες χιλιάδων και μυριάδες μυριάδων μοναχοί (τώρα μη με ρωτήσεις πως γίνεται τόσες μυριάδες να είναι μοναχοί τους) οι οποίοι επέβαλαν παλαιόθεν (χάριτι θεού) την άποψη που λέει πως "Μα αφού όλα ανήκουν εις τον Κύριο και Πατέρα μας, αυτό σημαίνει ότι ανήκουν και σε εμάς τους ταπεινούς δούλους του!!!"

    Κι όντως, αν το εξετάσωμεν πνευματικώς, έτσι έχει το πράγμα:
    Εφόσον όλα ανήκουν εις τον Θεόν (που είναι Κύριος ορατών πάντων και αοράτων) και εφόσον ημείς οι ευσεβείς του απευθύνομεν το "Πάτερ ημών", ήτοι εφόσον τον αποκαλούμε πατέρα μας, λογικό είναι να πιστεύομεν πως όλα μας ανήκουν!

    Και όταν λέμε όλα, εννοούμε όλα!!!
    Τόσον η λίμνη Βιστωνίς, όσον και τα ολυμπιακά ακίνητα! Τόσον αι καταθέσεις του τέως μητροπολίτου, όσον και αι αιμορροϊδες του ιδίου.

    Διότι ναι, τέκνον μου Μελ! Και την λίμνη Βιστονίδα, ο Κύριος ημών την έφτιαξεν, και του ανήκουν!
    Και τας αιμορροϊδας του μητροπολίτου, ο Κύριος ημών τας έφτιαξεν και του ανήκουν!
    Και τα ονόματα "Μπέμπα Μπλάνς, Φωφώ, Σουλτάνα, Τζένη, Παλομα, το Πνεύμα το Άγιον τα ενέπνευσεν και του ανήκουν!
    Τα πάντα ανήκουν εις τον Κύριον, και κατ' επέκτασιν εις ημάς τα τέκνα του!

    Όλα, εκτός από το βέβηλον άρμα... Διότι αυτό το άρμα, ΔΕΝ το έφτιαξεν ο Κύριος και πατήρ ημών...
    Αυτό το έφτιαξε βέβηλη χειρ στρεφομένη κατά της μητρός ημών εκκλησίας!

    Και όπως είχε πει και ο μακαριστός Χριστόδουλος (εάν ενθυμείσαι): "Το χέρι που στράφηκε εναντίον της εκκλησίας, ξεράθηκε το χέρι αυτό!!!"

    Και είχε δίκαιον ο μακαριστός Χριστόδουλος! Απόλυτον δίκαιον είχεν, ασχέτως που ολίγον καιρόν μετά πέθανε...

    Ελπίζω να σε εβοήθησα εις τας πνευματικάς σου αναζητήσεις...
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Πάτερ, αφού σας καλωσορίσω να διατυπώσω - καταθέσω και τον μικρό προβληματισμό μου... Πώς γίνεται κάποιος που αποτραβιέται για τους δικούς του λόγους από την κοινωνία ή δεν έρχεται σε επαφή μ' αυτήν οπότε και δε γνωρίζει τι εστί κοινωνία, να έχει και άποψη για το κοινωνικό γίγνεσθαι και τη ζωή των πιστών εντός της κοινωνίας που δε γνωρίζει όπως προείπαμε?

    Πώς είναι δυνατόν κείμενα που έχουν γραφτεί κάμποσες χιλιάδες χρόνια πριν να είναι οδηγοί μας σε μια εποχή σαν τη σημερινή, ειδικά όταν από τα κείμενα αυτά αφαιρέσει κανείς τις συρραφές και τα πολλαπλά περάσματα - διορθώσεις, και το "θεόπνευστο" της υπόθεσης πηγαίνει περίπατο?

    Και γιατί ο σοφός λαός τραγουδάει το "με το νου και με τη γνώση, φτιάξαν τον θεό καμπόσοι?" Ποιοι είναι αυτοί οι "καμπόσοι" και τι επεδίωκαν?

    Αυτά τα λίγα ως αρχή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σαν να 'χεις δίκιο παπά μου! "Του Κυρίου η γη και το πλήρωμα αυτής και πάντες οι ενοικούντες εν αυτή" λέει το βιβλικό ρητό! Κι εσείς οι αποκλειστικοί αντιπρόσωποί Του, οι βικάριοί Του και άρα έχετε την αποκλειστική διαχείριση της γης ήτοι δάση, λίμνες, ποτάμια, όρη και πεδιάδες και όχι μόνο! Αφού "και το πλήρωμα της γης και πάντες οι ενοικούντες εν αυτή" ανήκουν στον Κύριο και κατ' επέκταση σε σας τους αποκλειστικούς αντιπροσώπους Του, η ζωή μας ολόκληρη βρίσκεται στα χέρια σας. Η περιουσία μας, το μέλλον μας, τα πάντα! Αλλά που εμείς οι αμαρτωλοί να το καταλάβουμε! Τα βάζουμε με σας και κατ' επέκταση με τον Κύριο αφού Αυτός σας όρισε ως αποκλειστικούς αντιπρόσωπους Του, άρα πηγαίνουμε κόντρα στο θέλημά Του!
    Και για να επανέλθουμε στο θέμα του καρνάβαλου, για να βρούμε χάρη ενώπιόν Του και ενώπιον υμών των αντιπροσώπων Του, έπρεπε μαζί με τον καρνάβαλο, να καεί και ο Δήμαρχος μαζί με όλο το Δημοτικό συμβούλιο για να μην πω και ολόκληρη η πόλη των Πατρών!
    Υ.Γ. Πάτερ μου, ξέχασες το κυριώτερο που που είχε πει ο μακαριστός Χριστόδουλος για όσους τα βάζουν με το ιερό καθίδρυμα της Εκκλησίας: "Δεν καταλάβατε καλά, το μαγαζί είναι γωνία"!
    Και τι γωνία....!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και τι γωνία? :Ο

    Και τι μαγαζί! ^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χα,χα,χα,χα, ο ιδιαίτερος του Χριστόδουλου στο Παρίσι μόδιστρός!!!! Το ξέρουνε στο Βόλο; Δώστε μου πληροφορίες να το μεταδώσω...
    (Μα καλά, πόσον καιρό λείπω η χορεύτρια...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κουλουσούσας
    Πέταξε τα ράσα και «άρπαξε» το μόντελινγκ

    Ο Νίκος Νικολάου, πρώην Σεραφείμ Κουλουσούσας, έπειτα από ένα σύντομο πέρασμα από το Παρίσι επέστρεψε στην Ελλάδα για να ασχοληθεί με τον χορό και τη μόδα και δούλεψε σε πρακτορείο μοντέλων ως πράκτορας.

    Ο χώρος της... show biz όμως αποδείχθηκε σκληρός και τελικά τον εγκατέλειψε. Κληρικό τον χειροτόνησε ο κ. Θεόκλητος όταν ήταν μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος. Στη συνέχεια τον εγκατέστησε στο επισκοπείο. Εκανε απόπειρα αυτοκτονίας και εισήχθη στο νοσοκομείο Καρδίτσας.

    Αργότερα ήρθε στην Αθήνα προαχθείς σε αρχιμανδρίτη. Ανέλαβε το ιδιαίτερο γραφείο του μακαριστού Αρχιεπισκόπου και εγκαταστάθηκε στην αρχιεπισκοπική κατοικία στη Φιλοθέη.

    Το 2005 πέταξε τα ράσα. Ο πρώην αρχιμανδρίτης και ιδιαίτερος του μακαριστού Χριστόδουλου γνώριζε πολλά. Ποτέ όμως δεν αναφέρθηκε σε πρόσωπα ή καταστάσεις του παρελθόντος. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι έλαβε σημαντική βοήθεια για να ξεχάσει όσα έμαθε και όσα έπαθε...

    http://politikokafeneio.com/Forum/viewtopic.php?t=14044

    Ανακρίσεις και για Κουλουσούσα

    Αλλο ένα δημοσίευμα εφημερίδας έγινε αφορμή να ζητήσει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος τη διενέργεια έρευνας για την τύχη του παραιτηθέντος αρχιμανδρίτη Σεραφείμ Κουλουσούσα, που μέχρι πριν από ένα μήνα ήταν υπεύθυνος του ιδιαίτερου γραφείου του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου.

    Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο κληρικός αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει και αφού γλίτωσε μετά τη διακομιδή του στο νοσοκομείο αποφάσισε να παραιτηθεί. Βάσει του ίδιου δημοσιεύματος, ο αρχιμανδρίτης Σεραφείμ «πέταξε» τα ράσα και προγραμματίζει ταξίδι αναψυχής. Στη συνέχεια πρόκειται να πάει να εγκατασταθεί στη Γαλλία «όπου θα επιδιώξει ένα νέο ξεκίνημα, αυτή τη φορά στον λαμπερό χώρο της μόδας». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», ο αρχιμανδρίτης δεν έχει αποσχηματιστεί και βρίσκεται στο σπίτι του στην Αθήνα.

    Η χθεσινή εξέλιξη προκάλεσε απορίες των ιεραρχών που αναρωτιόνταν με ποια λογική καλείται να ερευνήσει την υπόθεση ο «εκκλησιαστικά υπόδικος» μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος όταν ήδη έχουν ξεκινήσει ανακρίσεις για όσα του καταλογίζει ο πρώην Θεσσαλιώτιδος Κωνσταντίνος. Δηλαδή ότι μαζί με τον αρχιμανδρίτη Σεραφείμ Κουλουσούσα προσήχθη στο αστυνομικό τμήμα Τρικάλων ως ύποπτος για εμπόριο ναρκωτικών.

    Στο μεταξύ ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος προετοιμάζεται για τη συνεδρίαση της Ιεραρχίας με στόχο την «αυτοκάθαρση». Εκεί αναμένεται να θέσει μια σειρά από ζητήματα όπως ο εκδημοκρατισμός της Εκκλησίας και η διαφάνεια. Πολλοί μητροπολίτες ήδη προετοιμάζονται να θέσουν ζητήματα που έχουν σχέση με την αλλαγή του τρόπου εκλογής των επισκόπων, την αλλαγή του Καταστατικού Χάρτη, τον νόμο με την εκκλησιαστική δικαιοσύνη και κυρίως το λεγόμενο θέμα της έλλειψης «συνοδικότητας», δηλαδή του τρόπου λήψεως των αποφάσεων εντός της Ιεραρχίας.

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=16.02.2005,id=98342552

    ΑπάντησηΔιαγραφή